NASIR BAKIMI

NASIR NEDİR ?

Nasır; aslında bir deri sertleşmesidir. Deri sertleşmesi; sürekli olarak sürtünmeye ve baskı ya maruz kalan bölgelerin kendini savunma şeklidir. Yaygın olarak ayaklarda görülmekle beraber, ellerini kullanarak çalışan kişilerde de basınca maruz kalan yerlerde görülebilir. Başlangıç seviyesi nasırların tedavi edilmemesi durumunda büyüyen ve sertliği artan nasırlarda acı ve ağrı görülebilir.Pek çok cinsi bulunan nasırın boyutu, ağrı ve ya acısı, şekli değişkenlik gösterebilir.

CLAVUS DURUS

Yaygın görülen nasır cinsidir. Genellikle nokta şeklinde ve sert oluşumu vardır. Serçe parmak kenarlarında ayakkabı baskısı sonucu oluşabilir. Ayak tabanın da sürekli baskıya maruz kalınan yerlerde de görülebilir. Halk dilinde çekirdekli nasır olarak da bilinir. Sarı ve buzlu cam görüntüsü vardır. Acı ve ya ağrı yapabilir.

CLAVUS MOLLİS

Genellikler çok ıslak kalan ayaklarda meydana gelir.Sadece parmak aralarında görülür.Yumuşaktır ve ıslak bi görüntüsü vardır.Acı ve ya ağrı yapabilir.

ClAVUS SPINA

Ayak tabanında görülen, genellikle 1. Ve 2. Parmak arasında oluşum gösterir. Uzun ve sert bir yapısı vardır. Sürtünmeye maruz kalınması sonucu oluşum gösterir.

CLAVUS VASKÜLARİS

Baskıya maruz kalan yerlerde görülür. Damarlı nasır olarak ismi geçen ve ağrı , acı gösteren bir türdür. Nasırın içinde kırmızı noktalar halinde görülebilir. Siğil ile karıştırılmaması gereklidir. Bu sebep ile hekime danışarak ve onun kontrolü altında tedavisi yapılması gerektirir.

CLAVUS MILLARIS

Genelde ayak tabını ve topuk tarafında görülmektedir. Küçük ve noktalar halinde kümeler halinde bulunurlar. Halk dilinde tohum nasır olarak da bilinirler.

NASIRLARIN TEDAVİ SÜRECİ

Alanında uzman podologlar tarafında medikal alet ve ekipman sayesinde nasırın alınması, sonrasında freze cihazı ile üzerinde kalan küçük yerlerin törpülenmesidir.  İşlemlerden sonra baskı koruyucu ve sürtünme önleyici materyaller ile destek sağlanması gereklidir. Korkulduğu gibi acı ve ağrısı olmayan işlemlerdir. Düzenli bakım ve ayakkabı değişikleri, baskıya maruz bırakan sebeplerin ortadan kaldırılması ve eğitim şarttır.  Verilen yan ürünlerin kullanılması ve mutlaka doktor kontrolünde yapılması gereklidir.

Design by ÖMER FARUK ARTAR